24 mars 2012

Tack för förtroendet!

Jag vill tacka alla ombuden på distriktsstämman för Kristdemokraterna i Stockholms län för det förtroende som ni gav mig idag! Som nyvald ordförande för distriktet kan jag erkänna att jag känner stor ödmjukhet inför uppgiften och ska försöka att förvalta uppdraget på bästa sätt. Tack till avgående ordföranden Malin Appelgren som med sitt engagemang och sin drivkraft fått igång många spännande processer (och dessutom tagit fotot på mig i talartagen på stämman i Täby).

Jag tror att vissa hoppas på att det ska bli lite mindre spännande i partiet framöver efter det turbulenta år som varit, men jag hoppas och tror att det verkligt spännande börjar nu. Under den senaste månaden har Kristdemokraterna i Stockholms län ordnat inte mindre än tre politikutvecklingsseminarier i framtidsfrågor som är oerhört viktiga för Stockholmsregionen. Det arbetet måste fortsätta. Kristdemokraterna i Stockholmsområdet måste förnyas. Tillsammans måste vi formulera en politik som är framtidsinriktad, familjeorienterad och företagsvänlig. En politik som svarar på de viktiga regionala frågorna omkring framtidens kollektivtrafik, infrastruktur och bostäder, men också på de så centrala frågorna om utbildning och näringslivsklimat. Vi måste också formulera framtidens vårdpolitik för Stockholms län, för vi vet att om inte vi kristdemokrater gör det så kommer inte heller någon annan att göra det - och vården står inför en hel del utmaningar.

Så till alla er som hoppats på lite lugn och ro: Jag hoppas att ni inte får det. Istället ska det förhoppningsvis bli ett intensivt år för Stockholmspartiet Kristdemokraterna.

Inga kommentarer: